header image
Krasnale są we Wrocławiu PDF Drukuj E-mail
czwartek, 20 maj 2010

Krasnale są… we Wrocławiu

Pewnego pięknego dnia (a dokładniej 6 maja) grupa śmiałków z Jerzmanek (było ich 14) wyruszyła zwiedzić Wrocław. Tłukliśmy się autobusem 3 godziny, by w końcu dotrzeć do celu. Lekko zmęczeni po podróży, poszli do Muzeum Przyrodniczego. W nim znajdowały się m. in. wypchane zwierzęta oraz szkielety zwierząt.

Po zwiedzeniu, udaliśmy się do wspaniałego Ogrodu Botanicznego, który znajdował się obok muzeum. Po krótkim czasie wolnym, nastąpiła pWycieczka do Wrorezentacja na temat powstania życia na Ziemi. W specjalnym pomieszczeniu lektor czytał, co działo się w danym okresie. Wystarczyło przejść 2-3 kroki, a szeroko rozciągnięty obraz ukazywał wszystko, od początku życia (a właściwie jego braku) aż po okres (wg. historii życia na Ziemi) współczesny. Wszystko było bardzo dobrze ze sobą zgrane, muzyka również oddawał to, co działo się w danym okresie. Jedynym minusem było tutaj światło. Było cały czas takie samo, a gdyby było zmienne, to pomieszczenie mogło by oddać jeszcze bardziej klimat. Gdy zakończyła się prezentacja, grupką udaliśmy się na dalsze zwiedzanie ogrodu. Ogród był ciekawie zaprojektowany. Rosły w nim różnorodne gatunki roślin, w tym trujące. Gdy na dobre zakończyliśmy zwiedzanie ogrodu, wsiedliśmy do tramwaju i, po krótkiej przeprawie przez tą miejską „dżunglę”, znaleźliśmy się w Galerii Dominikańskiej. Po czasie wolnym udaliśmy się do schroniska. Tam „chwilę” (niech będzie…) poczekaliśmy na zakwaterowanie, po czym rozpakowaliśmy swoje rzeczy. Poćwiczyliśmy jeszcze piosenkę i na tym zakończyliśmy dzień.

Kolejnego dnia zjedliśmy śniadanie i udaliśmy się pod Teatr Lalek we Wrocławiu. Mieliśmy początkowo udać się na jeden ze spektakli, lecz poszliśmy od razu „Szlakiem Krasnoludków”. W planie było zwiedzanie Wrocławia. Byliśmy m. in. na rynku. Przewodnik opowiadał ciekawe legendy i podania, wszyscy się świetnie bawili. Pod koniec udaliśmy się znów do Galerii Dominikańskiej na małe zakupy.

Trzeciego dnia spakowaliśmy się na amen, plecaki zostawiliśmy w hotelu i ruszyliśmy na Wrocław. Odwiedziliśmy Panoramę Racławicką, zrobiliśmy zdjęcia, wysłuchaliśmy opowiadania na temat powstania obrazu jak i samej bitwy pod Racławicami. A później wyruszaliśmy, gdzie? Oczywiście do galerii! Gdy zrobiliśmy zakupy (a raczej pojeździliśmy schodami w dół i w górę), poszliśmy po plecaki i spacerkiem na pociąg. Tam chwilkę poczekaliśmy, wsiedliśmy w pociąg i po ok. 2 godzinach byliśmy w Zgorzelcu.

Sądzę, że wszyscy świetnie się bawili.

Mateusz Kapusta, kl. III b

Pantaleon, Samson,
Świętomir, Wiktor,
Wiktoriusz
Do końca roku zostało 157 dni.
W skrócie

Uwaga, nasi przyszli gimnazjaliści!

Poniżej zamieszczamy (do pobrania) pliki zawierające druki kart zapisu do naszego gimnazjum. Po pobraniu pliku należy wydrukować dokument, a następnie czytelnie wypełnić oraz dostarczyć do sekretariatu szkoły. Dziękujemy!

karta zapisu w formacie pdf

karta zapisu w formacie doc